dinsdag 5 februari 2019

Pizzapopcorn




Rare jongens, die Amerikanen om even Asterix en Obelisk te persifleren. Ik wist dat ze vlees eten met saus van een opgewarmd blikje geconcentreerde champignonsoep; de pizzapopcorn zag ik voor het eerst op het blog van mijn zus met een video erbij en dit was nog wel de culinaire versie.

Het recept komt hierop neer: Je poft een zak magnetron popcorn. In een mengbeker van een keukenmachine mix je 4 el boter op kamertemperatuur, 1 knoflookteen en een paar tomaatjes op olie.
Smelt de verkregen pasta in een koekenpan en giet de saus over de de popcorn. Bestrooi met oregano en geraspte Parmezaanse kaas.

Dan hier nog de ordi Amerikaanse way of making pizza popcorn:

120 gram gesmolten boter,
3 el droge spaghettimix (zonder paddenstoelen)
1 el gedroogde oregano
1 tl knoflookpoeder

Meng alles in een koekenpan en giet over de popcorn.

Ik maakte het nog erger. Met de postcodeloterij won ik ooit een pakje Knorr voor spaghetti
Bolognese en mijn versie is hier de Spaghettibolognesepopcorn:
Meng een lepel mix met de zachte boter, verwarm in een koekenpan en meng er de popcorn door.


Met de mixen van Knorr zijn de popcorn variaties schier eindeloos..




Geen opmerkingen: