woensdag 22 januari 2020

Zwitserse Croûte





Niet authentiek, maar als hapje, een mini uitvoering met kwarteleitjes


Sinds een lezeres van mijn blog, Marieke, mij 3 jaar geleden attent maakte op de Zwitserse croûte, stond dat al op mijn to-do lijstje. Nu is het er eindelijk van gekomen.

Ingrediënten:

  • dikke snee boeren (zuurdesem) brood
  • witte wijn
  • Zwitserse (berg)kaas zoals plakjes Raclette, geraspte Appenzeller of Gruyère
  • Plak gekookte ham
  • Eventueel een gebakken ei

Voor erbij:

  • Uitjes en augurkjes


Bereiding:
Verwarm de oven voor op 210℃

  1. Leg het brood in een vuurvast schaaltje en besprenkel het brood met witte wijn. (Je kunt het brood ook nog met boter en mosterd besmeren)
  2. Beleg het brood met een plak gekookte ham
  3. Leg daarop de plakken Raclette of de geraspte kaas
  4. Zet het schaaltje 10 minuten in de oven tot de kaas gesmolten is.
  5. Bak apart een ei en leg het op de croûte.
  6. Garneer met uitjes en augurkjes




2 opmerkingen:

Clementine zei

Lekker !! Ik heb raclette kaas gekocht, want ik had er toch wel zin in om dat te eten met aardappelen. Maar in mijn eentje is dat einelijk niet zo praktisch. Misschien dus inderdaad dit recept. Lekker voor tussen door.

Clementine zei

Inmiddels ook gemaakt, maar met een variatie. Binnenkort op mijn blog.