zaterdag 8 augustus 2020

Colombiaanse Kokos-Limoen Limonade


Mijn zus bracht me op een idee met haar opmerking bij de Peruaanse soep: 'dan houd ik weer een restje kokosmelk over'. Op de site My Columbian Recipes vond ik de volgende oplossing. (De Coco Loco met rum komt wel een ander keer). Op haar site stond trouwens ook de Peruaanse soep, maar dan met mais i.p.v. doperwtjes, en nog veel meer lekkere recepten zoals voor arepa's, empanadas en quesadillas..


Ingrediënten (2 porties) 

  • 1 kopje kokosroom 
  • 2 1/2 kopjes crushed ijs 
  • Sap van 3 limoenen 
  • 2 eetlepels suiker of naar smaak 


Bereiding: 
Mix alle ingrediënten in een blender/hakmolentje tot een gladde massa.

Maak eventueel de rand van het glas vochtig met de limoen en doop in de geraspte kokos. Steek een bloemetje in het rietje.
Serveer direct en geniet.

Er doen verschillende recepten de omloop, met dunne kokosmelk, met dikke kokosroom of iets er tussen in.


1 opmerking:

Clementine zei

Ik heb een blikje kokoswater in de koelkast staan, ik heb ook zo'n klein doosje kokosmelk in mijn cave d'Ali Baba onder de trap, de limoenen pluk ik van de boom in de tuin en crushed ijs heb ik ook.