maandag 11 maart 2019

Onzichtbare Appeltaart






Goh, zei mijn zus uit Frankrijk heb jij hem al gemaakt, die onzichtbare appeltaart Huh ???? Ken je die niet, je ziet hem op alle blogs. Nou nee, ik was hem nog nooit tegengekomen, maar google je
Gâteau invisible aux pommes, dan begrijp je niet waarom de taart niet in ons land populair is, maar misschien heb ik iets gemist.
Waarom hij onzichtbaar heet? Waarschijnlijk omdat je geen deeg ziet, alleen maar heel dunne smeltende schijfjes appel.
De taart is eenvoudig te maken, er zitten lekker veel appels in en maar weinig suiker of meel, dus erg licht.

Ingrediënten:
2 eieren
50 gr suiker
20 gr boter
1 dl melk
70 gr bloem
1 zakje vanillepoeder
1 zakje bakpoeder
1 snuf zout
6 appels

Bereiding:
Verwarm de oven op 180℃

  1. Klop in een grote kom de eieren met de suiker tot wit en romig.
  2. Klop er de gesmolten boter en de melk door.
  3. Zeef boven de kom meel, snuf zout, vanillesuiker en bakpoeder. Meng.
  4. Schil de appels en verwijder het klokhuis met een appelboor. Leg de mandoline op de kom en schaaf de appels in heel dunne plakjes. (of met een heel scherp mes) Meng ze voorzichtig door het ei-meel mengsel.
  5. Vet een (spring-)vorm in van ca. 23 cm⌀ in en bestuif hem met meel 
  6. Zet 40 minuten in de oven. Laat de taart afkoelen voordat je hem uit de vorm haalt en bestrooi hem met poedersuiker.
Je kunt hem ook met peren maken.







4 opmerkingen:

Clementine zei

Leuk dat jij hem ook gemaakt hebt. Zo eenvoudig met lekker veel appels en weinig deeg. En het resultaat ziet er zo mooi uit vind ik.

Anoniem zei

Hij is inderdaad prachtig en klinkt heerlijk! Groet Nicolet

Unknown zei

Wat voor meel wordt bedoeld in dit recept? Bloem..?..zelfrijzendbakmeel?

Jannie zei

Ik denk niet dat ik zelfrijzend bakmeel heb gebruikt, want dat heb ik nooit in huis. Gewoon een pak tarwebloem. Het is dus een fout van mij, dat ik bloem en meel door elkaar heb gehaald.