donderdag 14 maart 2019

Zoete Aardappel met Tahin-botersaus




Ingrediënten:
1,5 kilo zoete aardappelen, geschrobd
6 el boter op kamertemperatuur
60 ml vers limoensap
2 el tahin
1 el sojasaus
2 tl geroosterde sesamolie
zout en peper
Ter garnering geroosterd sesamzaad en partjes limoen

Bereiding:

  1. Snijd de zoete aardappelen in de lengte doormidden en stoom ze 25-30 minuten, of prik ze in en leg ze in z'n geheel 9 minuten in de magnetron.
  2. Wrijf intussen in een kommetje met een vork de boter met de tahin, limoensap, sojasaus en geroosterde sesamolie tot een pasta. Maak op smaak met zeezout en heel veel peper.
  3. Leg de gehalveerde zoete aardappelen op een bord of schaal en besmeer ze rijkelijk met de tahinboter en bestrooi met de geroosterde sesamzaadjes. Serveer met de partjes limoen.
Het was wel lekker maar heel erg machtig. Aan een halve aardappelen had ik genoeg.

Recept uit Where Cooking Begins van Carla Lalli Music






1 opmerking:

Clementine zei

Ik heb net een zoete aardappel gekocht om dit recept te maken. Ik ga het serveren bij iets dat ik gisteren klaargemaakt heb van een blikje met allerlei kruiden e.d. die ik erbij gedaan had. Wist niet zo goed wat ik er bij zou eten. Geen zin in rijst of pasta. Dus niets. Vandaag met het restje dus de zoete aardappel.