vrijdag 23 april 2021

Aardbeien met Cointreau


 


Erg lekker!

Ingrediënten voor 3 personen:
  • 500 g aardbeien
  • 3 eetlepels suiker
  • 3 eetlepels cointreau of, voordeliger, triple sec
  • Een stukje sinaasappelschil
  • Een paar muntblaadjes

 Bereiding:

Was de aardbeien en verwijder de kroontjes. Snij ze doormidden en doe ze in een schaal

Voeg de suiker, de Cointreau, de sinaasappelschilletjes (zestes)  en de munt toe en laat minstens 1 uur trekken.

Serveer zeer koud.


Recept 750g

2 opmerkingen:

Clementine zei

Ik heb 2 grote aardbeien planten gekocht. Er hangen al heel wat vruchten aan. Binnenkort kan ik dit recept ook klaarmaken.

Clementine zei

Ik kon vandaag 10 rijpe aardbeien plukken en heb je recept gemaakt. Ik had nog een fles liqueur à l'orange van de Lidl en menthe uit de tuin en schil van een sinaasappel uit de tuin. Dat smaakte allemaal dubbel lekker. Nu wachten tot ik weer rijpe aardbeien heb.