donderdag 19 april 2018

Knapperige Bloemtortilla's met gesmolten kaas uit Tucson



Mmmm ... warme gesmolten kaas en geroosterde chilipepers op een knapperige bloemtortilla. Het zijn de authentieke kaaschips van het zuidwesten die zijn uitgevonden in Tucson, Arizona.

Ingrediënten:
4 middelgrote bloemtortilla's (koop de dunste die je kunt vinden - hopelijk dun genoeg om doorheen te kunnen kijken als je ze tegen het licht houdt!)
4 theelepels gesmolten boter
2 kopjes geraspte kazen (gebruik elke gewenste combinatie van goede smeltende kaassoorten: origineel zijn cheddar en Monterey Jack)

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 160 graden.
  1. Bestrijk de tortilla's met een beetje boter aan elke kant. Leg tortilla's op een rooster op een bakplaat. Bak ze gedurende 20 tot 25 minuten, keer halverwege.
  2. Haal ze uit de oven en bestrooi de tortilla's met kaas en chilipeper, indien gewenst.
  3. Zet de oven op 240 graden. Leg de tortilla's ongeveer 5 minuten terug in de oven totdat de kaas bubbelt.

Helaas had ik niet een echt goede smeltende kaas die lange draden trekt..


Recept van deze Classic Cheese Crips from Tucson, Arizona van Everyday Southwest

2 opmerkingen:

Clementine zei

Is dat nou niet toevallig ? Ik had van de week bij de Lidl Monterey Jack kaas gekocht, die gekruid is, omdat ik het regelmatig tegenkom in recepten. Ik was van plan een recept te zoeken. Maar ik ga dus jouw recept doen. Wat bedoel je met bloemtortilla's ? Ik geloof dat ik nog nooit van die dunne heb gezien. Op jouw foto lijkt het lenteui op de tortilla ?

Jannie zei

Van tarwebloem, want je hebt ze ook van maïsmeel. Misschien heb ik wel lente-ui gebruikt omdat ik geen groene chilipeper had. Van die hele dunne tortilla’s heb ik hier bij de buurtsupers ook niet gezien.