woensdag 19 juni 2019

Kipfilet met Mozzarella




Een snel receptje, een kwartier werk of zo.


Ingrediënten voor 4 personen:
4 enkele kipfilets
2 eetlepels grove mosterd
2 bollen mozzarella (gehalveerd)
1 takje rozemarijn (naaldjes)
2 eetlepels olijfolie
1 scheutje droge witte wijn of
1 scheutje bouillon
1 theelepel boter (koud)

Voorbereiden:
Leg de kipfilets plat op een snijplank en snijd ze horizontaal in. Klap de filets open en sla ze iets platter met de zijkant van het mes. Bestrijk de filets dun met de mosterd en leg op elke filet een halve bol mozzarella. Bestrooi de mozzarella met de rozemarijn en maal er wat peper over. Klap de andere helft van de kipfilet over de mozzarella en steek het vlees vast met een paar prikkers.

Bereiden:

  1. Verhit de olie in een koekenpan en bak hierin de kipfilets in circa 5 minuten om en om bruin. Voeg een scheutje wijn toe en laat even koken. Leg een deksel op de pan en laat de kipfilet in circa 5 minuten gaar worden. Neem de kip uit de pan en houd warm op een schaal onder een deksel.
  2. Roer de aanbaksels in de pan los en roer er een klontje boter door. Giet de saus over de kipfilets en serveer direct.
Ik vond de combinatie met mosterd niet geweldig. Je zou iets van pesto, semi-gedroogde tomaten of een blaadje salie kunnen nemen.

Recept uit Boodschappen


2 opmerkingen:

Stella zei

Kan ik me voorstellen; mosterd en mozarella lijken me geen lekkere combinatie. Wat verse kruiden zoals je al aangeeft klinkt beter. Mozarella en kip beide geen hele sterke smaken, denk dat de mosterd erg overheerst? Wel fijn eenvoudig receptje! Nicolet

Clementine zei

Ja lijkt me ook niet zo'n combinatie, maar dat is het juist, omdat het niks lijkt wil je het toch testen. Ik ken dat. Ik heb regelmatig dat ik denk van nou dat lijkt me niks et toch ga ik het proberen, want wie weet...