vrijdag 11 juni 2021

Tuinbonensalade met artisjok en pecorino

 


Het is de tijd voor verse tuinbonen en artisjokken. Buiten de tijd zijn diepvries bonen en artisjokken op olie uit een potje ook heel lekker.

Ingrediënten voor 4 personen:
  • 50 gram blanke amandelen
  • 300 gram diepvriestuinbonen (ontdooid, gedopt)
  • 75 gram rucola
  • 1 potje artisjokharten (in reepjes, op olie)
  • 75 gram pecorinokaas of 75 gram Parmezaanse kaas
voor de dressing:
  • 4 eetlepels olijfolie
  • 0.5 citroen (rasp en sap)
  • 2 takjes tijm (gerist)
  • 1 teentje knoflook (geperst)


Bereiden:

Rooster de amandelen in een droge, hete koekenpan en hak ze grof. Blancheer de tuinbonen circa 2 minuten.

Klop de ingrediënten voor de dressing door elkaar en breng op smaak met zout en peper. Verdeel de rucola, tuinbonen, artisjokharten en amandelen over een schaal en besprenkel met de dressing. Schaaf met een kaasschaaf flinters pecorino boven de salade. Serveer met  ciabatta.


Recept uit Boodschappen

1 opmerking:

Clementine zei

Dit is echt te gek ! Ik heb dezelfde salade uit "Boodschappen" gemaakt op 22 mei en het recept ligt voor me want ik ga het vandaag op mijn blog zetten en omdat ik altijd vooruit werk komt het er op 21 juni op.