maandag 2 januari 2023

Pannenkoek van Kikkererwtenmeel met Groenten en Kaas

 


Bij de hapjes die ik had gemaakt voor oud- en nieuwjaar waren ook crudités. Alles ging schoon op, alleen de crudités bleven over.


De reepjes groenten kwamen goed van pas bij het maken van de frittellona di verdure. Snel gemaakt en gezond om het jaar mee te beginnen.

Ingrediënten voor 2 pannenkoeken:

  • 300 g gemengde groenten (rode paprika, groene paprika, courgette, wortelen, ui)
  • 160 g kikkererwtenmeel
  • 200 g water
  • Paprikapoeder
  • Peterselie naar smaak
  • 90 g geraspte kaas
  • Zout naar smaak
  • Peper naar smaak
  • extra vierge olijfolie 

Koekenpan met een bodem van ca. 19 cm ⌀

Bereiding:

Maak de groenten schoon en snijd ze in reepjes. Meng in een grote kom het kikkererwtenmeel met water tot een glad beslag. Breng op smaak met paprikapoeder, peterselie, zout en peper en meng de groenten en geraspte kaas erdoor. Meng goed om de groenten vrij gelijkmatig te bedekken. Verhit een mooi bodempje olie in de pan, voeg het beslag toe en druk goed aan om een vrij dun laagje te krijgen. Laat de pannenkoek aan beide kanten goed bakken en sissen  tot ze goudbruin zijn. 


3 opmerkingen:

Clementine zei

Lekker hoor ! Ik heb helaas geen groenten over van de feestdagen, behalve salade.

Jannie zei

Ik heb ook nog lemon curd, mascarpone en slagroom over. Daar moet ik dus ook nog iets van maken. Ik heb wel een makkelijk recept gevonden.

Clementine zei

Ik ben nog steeds van plan zelf lemoncurd te maken als ik weer voldoende citroenen aan de boom heb.