zondag 2 februari 2020

"Lasagne" van Ravioli met Broccoli



Een grappig recept om een snelle en makkelijke 'fake' lasagne te maken. En het is vegetarisch.

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 800 gr tomatenblokjes (uit blik)
  • 500 gr broccoli
  • 400 gr koelverse ravioli (op de foto burrata pomodoro van AH)
  • 25 gr belegen kaas 
  • 2 uien
  • 1 teen knoflook
  • 2 el olie
  • 1 el tomatenpuree
  • 1 tl gedroogde oregano
  • zout en peper
  • 1/2 tl suiker


Bereiding:

  1. Pel en snipper de ui en de knoflook. Verhit de olie in een ruime pan. Fruit de ui en het knoflook glazig. Roer de tomatenpuree er doorheen en bak kort. Roer de tomatenblokjes erdoorheen. Breng op smaak met oregano, zout, peper en de suiker. Breng zonder deksel aan de kook en kook ca. 10 minuten op laag vuur.
  2. Verwarm de oven voor op 200℃/hetelucht 180℃. Snijd de broccoli in kleine roosjes van de stronk. Kook de broccoli in kokend water met een snuf zout in ca. 4 minuten gaar en laat uitlekken.
  3. Snijd de ravioli in plakken.Rasp de kaas. Schenk het tomatenblokjesmengsel in een ovenschaal (ca. 20x30 cm). Verdeel de broccoli en de ravioli eroverheen en bestrooi met de kaas. Bak ca. 15 minuten in de oven.


Recept uit Koken en Genieten

2 opmerkingen:

Clementine zei

Alweer een recept uit Koken en Genieten !
Het grappige is dat ik juist van lasagnevellen maltagliati heb gemaakt. Ik zocht in mijn voorraad van alle soorten pasta die ik in huis heb een soort dat bij een saus paste, iets van pappardelle of zo, maar die had ik niet in huis en geen zin de deur uit te gaan alleen maar voor pasta te kopen. Lasagnevellen had ik wel en die heb ik in stukken gebroken, gekookt en bij mijn "souris d'agneau" geserveerd. Binnenkort op mijn blog.

Jannie zei

Grappig. Ik maak van ravioli lasagne en jij maakt van lasagne maltagliati. Dus zou ik van maltagliati lasagne kunnen maken :-).