vrijdag 16 september 2022

Geitenkaas met Kruiden en Granaatappelpitjes

 


Ik las op het blog van mijn zus dat ze er zo van genoten had. Ik had eerlijk gezegd het recept op de Canadese site, die ik ook volg,  wel gezien, maar was er niet meteen van onder de indruk. En inderdaad, het is heel lekker, Ik maakte het voor 2 personen.

Met deze rijtjes geitenkaas, verse kruiden en granaatappel verras je je gasten !  Dit recept  is heel handig bij een buffet of als aperitiefhapje.  

Ingrediënten:

  • 520 g  geitenkaas (4 pakjes van 130 g)
  • 1 bosje bladpeterselie (alleen de blaadjes, grof gehakt)
  • 1 bos koriander (alleen de blaadjes, grof gehakt)
  • 1 bosje basilicum (alleen de blaadjes, fijngehakt)
  • 1/3 bosje verse dille (alleen blaadjes, grof gehakt)
  • 1 granaatappel, alleen de pitjes
  • Olijfolie van goede kwaliteit
  • Fleur de sel
  • Gekneusde roze peper
  • 4 takjes lavendelbloemetjes of andere gekleurde bloemen of kiemplantjes
  • 1 biologisch granenbrood, gesneden en geroosterd


Bereiding:

Snijd de geitenkaas in plakjes (of koop ze gesneden)  en schik ze in rijen in een vierhoekige schaal met opstaande randen.

Laat ruimte tussen elke rijen kaas vrij om de kruiden te plaatsen. Vul de leegtes met kruiden en granaatappelpitjes.

Bedek royaal met olijfolie.

Royaal zout en peper .

Garneer met lavendelblaadjes en granaatappelpitjes.

Serveer met geroosterd brood.

Superlekker!

Recept van Zeste, Canada.

klik hier voor de video




Geen opmerkingen: