maandag 28 mei 2018

Wortelsalade met sinaasappel



Ik zag de salade van de Spaanse Robin Food, ik maakte hem en vond er niets aan. Ik was ook niet van plan om erover op het blog te schrijven, dat scheelt ook al weer vertaalwerk. Er bleef dus veel over dat ik twee dagen later maar weg wilde gooien. Ik proefde nog eens, en toen was hij lekker!


Ingrediënten
5 geraspte grote wortels 
1 grote sappige sinaasappel geschild, zonder wit
grissini of van die kleine harde dipstokjes
Ietsje verse munt 
Olijfolie
1 citroen 
Gehakte bieslook 
Verse geitenkaas (of feta)
Zout en peper

Bereiding:
Snijd de sinaasappel in grove stukken en doe ze in een kom.
Voeg de wortel + gebroken grissini toe.
Meng met munt + olie + citroenrasp en sap  + bieslook + zout en peper.
Zet minstens een uur in de koelkast.
Verkruimel er de kaas over.



Geen opmerkingen: