zondag 11 juli 2021

Roodfruitsalade met rode port en anijsroom





Een heel lekker en makkelijk gerechtje van Bianca Janssen voor 24Kitchen. De anijs door de crème fraîche geeft er een verassende smaak aan. In het recept staan gestampte muisjes, maar dat had ik niet in huis en een scheutje Sambuca gaf uitkomst.

Ingrediënten voor 4 pers.:
200 g aardbeien
50 g rode bessen
50 g blauwe bessen
200 g bramen
50 ml rode port
1 el suiker
60 ml crème fraîche
2 el gestampte muisjes of een scheutje anijslikeur zoals Sambuca of Ouzo
1  limoen

Bereiding:

Snijd de aardbeien in vieren en meng ze met de bessen, bramen, port en suiker en verdeel ze over glazen. Roer de muisjes of anijslikeur door de crème fraîche en verdeel het over het fruit. Rasp de limoen erover.



4 opmerkingen:

Clementine zei

Oh, ik heb nog van die Anijsstaafjes van De Ruyter die je in Holland bij de koffie krijgt. Ik vond dat toen zo apart, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit. Kan ik mooi gebruiken in dit recept !

Clementine zei

Ik lees net op de verpakking :
Variatie tip : Gebruik de Ruijter anijsstaafjes ook eens in je cakebeslag, slagroom of yoghurt. Het is ook lekker in stoofpotjes.
Dat weten we dus alweer.

Jannie zei

Volgens mij kreeg je een anijsblokje bij de earl grey thee. De ouderwetse anijsblokje bestaan helaas niet meer.

Clementine zei

Wat ik heb zijn van die langwerpige suikerzakjes. Het ruikt wel heel sterk naar anijs.