dinsdag 13 juni 2023

Spitskoolsalade met Mango

 


Mijn zus schreef in haar blog dat ze deze salade uit het rijdschrift Koken en Genieten lekker vond; reden genoeg voor mij om hem ook te maken. Dus het door haar in het Frans vertaalde recept ging ik weer terugvertalen naar het Nederlands:

Ingrediënten:
  • 1 spitskool 
  • 3 wortelen
  • 1 mango
  • bieslook
  • 1 theelepel sambal oelek 
  • 2 el witte wijnazijn
  • 2 el sojasaus
  • 1 el honing
  • zout en peper
  • 2 eetlepels sesamolie
  • 4 eetlepels bbq-gecoate of oriental flavour pinda's (Lidl)
  • sesamzaadjes
Bereiding:

Was de kool en snijd in dunne repen
Maak de wortelen schoon en snijd in julienne reepjes
Schil de mango en snijd in julienne reepjes
Was de bieslook en hak fijn

Meng de sambal met de azijn, sojasaus, honing, zout en peper
Meng met de olie
Hak de pinda's grof
Meng de kool, wortelen en mango met de saus
Garneer met de bieslook, pinda's en sesamzaadjes.

Recept uit Koken en Genieten



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag ; tot 2022 heb ik uw blogs graag ontvangen. Echter sinds die tijd niet meer terwijl ik niet uitgeschreven ben . Wat kan ik doen ? Marion

Jannie zei

Als je me een e-mail wilt sturen (onder de recepten staat dat), zal ik je op de mailinglijst zetten. Helaas heeft Blogger de optie abonneren verwijderd.