donderdag 29 juni 2023

Zalmfilet bereid met de heteluchtfriteuse



Evenmin als de magnetron gebruik ik de airfryer om voedsel vanaf scratch mee te bereiden. Meestal wel om iets op te warmen wat in de oven is bereid. Dat kan een ovengerecht zijn, een gebakken visje, oud brood of een stuk appeltaart. Of om een paprika te roosteren. In ieder geval gebruik ik hem vaker dan de magnetron.

Mijn zus was na nogal kritisch te zijn geweest op het apparaat wel heel lovend over de zalm die ze daarin bereid had. En inderdaad, ik ben het met haar eens.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 zalmfilet
  • 1 el citroensap
  • ½ tl extra vergine olijfolie
  • ¼ tl sojasaus
  • ½ tl geplette knoflook
  • 1/8 tl zout
  • 1/8 tl zwarte peper 
  • 1/8 tl paprikapoeder
  • ½ el gehakte dille 


Bereiding:

Meng in een kom het citroensap, de olijfolie, de sojasaus en het knoflookteentje

Doe de zalmfilet in de kom en draai hem om zodat alle kanten bedekt zijn met de marinade

Breng op smaak met zout en peper en bestrooi met paprika

Verwarm de friteuse voor.

Doe de zalm in het apparaat en kies het visprogramma

Bak ongeveer 6 tot 8 minuten, afhankelijk van de dikte van de filet 

Bestrooi de zalm met dille en serveer.

Gegeten met salade met asperges en kwarteleitjes


1 opmerking:

Clementine zei

Leuk dat je het recept getest hebt. Ik ben op zoek naar andere recepten met de airfryer. Ik heb er een paar op mijn to do list staan. Heb jij nog een reaktie ontvangen van Mieke die onze blogs ontdekt had ?