donderdag 8 juni 2023

Torta de Aceite, Spaanse Cracker met Olijfolie, Suiker en Anijs gemaakt van een Tortilla

 






Toen ik gisteren de tortilla's bakte voor de tostada's  en zag hoe ze in de olie mooi opbolden, deden ze me denken aan de Spaanse tortas de aceite.



Ik had daar ineens zo'n zin in gekregen dat ik de volgende  dag naar de Jumbo en AH ging om ze kopen. Maar beide hadden ze niet meer, blijkbaar uit het assortiment gehaald.
Zodoende ging ik experimenteren met de ongebakken tortilla's die nog over waren.

Ingrediënten:
Tortilla's van 18 cm
olijfolie
suiker
anijszaad (of venkelzaad als je niet van anijs houdt)

Bereiding:
Maak een 'papje' van olijfolie met suiker en roer er de anijszaadjes door. Bestrijk een zijde van de tortilla met het mengsel.
Bak de tortilla in een klein laagje olijfolie goudbruin en knapperig.

Lekker bij de koffie, de thee en met blauwe kaas.



Geen opmerkingen: