maandag 1 oktober 2012

Nigellissima's eieren in het vagevuur



Gisteren de eerste aflevering van Nigellissima gezien. Wat is ze slank geworden. Ze zegt dat ze door een voetoperatie niet in staat was om vaak naar de koelkast te lopen en daardoor van maat 44 weer in maat 40 past. Ik heb in haar nieuwe recepten gespeurd of ik iets van een dieet kon herkennen. Het lijkt me dat het in ieder geval rijk aan proteïne moet zijn. Dit eigerechtje, een pizza zonder pizzabodem en een cheesecake met (eigengemaakte) nutella uit de eerste aflevering zouden zo maar low carb kunnen zijn.

Ingrediënten voor 1 persoon voor uova in purgatario:
1 teentje knoflook
stukje Spaanse peper
blik tomaten
geraspte Parmezaanse kaas
1 ei
olijfolie

Bereiding:
  1. Zet een eenpersoons koekenpannetje op het vuur met wat olijfolie.
  2. Rasp de knoflookteen erboven en voeg het kleingesneden pepertje toe.
  3. Trek een blik tomaten open en leg ook de tomaten in het pannetje.
  4. Doe er wat geraspte Parmezaanse kaas over.
  5. Breek het ei erboven.
  6. Leg de deksel op de pan en laar het ei stollen.
Ik heb niet helemaal zo gemaakt, want ik had nog een restje gebakken tomaten met olijven.

Nigella's keuken wordt in de BBC studio nagebouwd.
Ze hoefde niet al haar boeken naar de studio te verhuizen.
Foto's maken van de boeken was wel net zo handig.

Geen opmerkingen: