donderdag 8 mei 2014

Stinco, Schweinehaxe aus Italien met Marsala en rozemarijn uit de voorraadkast.


Sinds ik ooit Schweinehaxe in het beroemde 700 jaar oude Haxenhaus zum Rheingarten in de Altstadt van Keulen at, heb ik het nooit, maar ook nooit meer gegeten. Als ik het zag liggen bij de slager zag ik gelijk weer de vette Eisbein, of Schweinehaxe heet het daar, de halve meters vette varkensworst, vette Duitsers, zuurkool en meters bier in grote pullen aan mij voorbijgaan.

Tot vorige week.  Bij de Makro lag Stinco già arrosto van de gebroeders Beretta sinds 1812.




Ingrediënten: Varkensvlees, Marsala wijn, natuurlijke specerijen en kruiden, meer niet.
Het zit hermetisch verpakt in aluminiumfolie en is op een koele plaats een jaar houdbaar.
Het vlees is dus al gebraden en hoeft maar 15 minuten in de oven.
Is toch makkelijk, zo'n stand-by varkensschenkeltje.





Geen opmerkingen: