dinsdag 7 maart 2017

Makkelijk minitaartje met lemon curd



Mijn moeder had al-tijd bladerdeeg in de diepvries. Bij onverwacht bezoek of spontaan opkomende zin in zoet kon ze snel iets lekkers in elkaar flansen. Ik heb die gewoonte van haar overgenomen maar in tegenstelling tot haar, gebruik ik het voor hartige zaken zoals zoute stengels, mini saucijzenbroodjes of een flapje met kaas. Nooit iets zoets, of bijna nooit.

Met slechts drie ingrediënten uit mijn voorraad fabriceerde ik deze zoete minitaartjes, omdat ze zo makkelijk te maken zijn.
  • Diepvries bladerdeeg -  heb ik altijd in huis,
  • Diepvries blauwe bessen ook, voor in de yoghurt en omdat ze zo gezond zijn,
  • Lemon curd die ik over had van kerst trifle met limoncello. Lemon curd vind je in het schap bij de jams.

Bereiding:

  1. Duw een rond plakje bladerdeeg in een taart- of kleine muffinvorm, prik de bodem in en bak het bladerdeeg zoals op de verpakking staat.
  2. Vul met een schepje lemon curd uit een potje.
  3. Garneer met blauwe bessen.


En toen had ik ook nog en restje slagroom, die ik niet stijfklopte maar stijfschudde in een lege pindakaaspot.


Klik hier voor de video


Geen opmerkingen: