vrijdag 14 september 2018

Vijgen in Rode Wijn


Ik had het al eerder over de rijke oogst van mijn vijgenboom. Dus moet ik creatieve oplossingen vinden om ze te verwerken, want een voorafje van Vijg met Parmaham schiet niet op.
Ik maakte er eerder Jam en Mostarda van. Deze Soupe de figues uit de Beaujolais kan je van te voren maken en is lekker fris, serveer het dessert direct koud uit de koelkast. Je kunt er ook nog partjes perzik aan toevoegen.

Ingrediënten voor 4 personen : 
20 cl rode wijn (Beaujolais bijvoorbeeld) 
5 cl Cassis siroop
6 kleine perziken 
ca 14 paarse vijgen of een gedeelte vijgen en een gedeelte perziken

Bereiding:
  1. Breng de rode wijn en siroop aan de kook, zet het vuur uit. Proef de vloeistof of er een beetje wijn of siroop bij moet.
  2. Snijd de vijgen in vieren, schil de perziken en snijd ze eveneens in vieren
  3. Giet de wijn over het fruit en bewaar in de koelkast.
Serveer met een schijfje kiwi en partjes sinaasappel, mandarijn- of perzik.


Ik had het recept niet goed gelezen en in plaats van cassissiroop had ik Crème de Cassis onthouden, die ik niet in huis had en er toen maar een staartje Apérol in heb gegooid. Best lekker, misschien nog wel lekkerder dan de zoete siroop.

Recept: Preparé Maison






Geen opmerkingen: