vrijdag 26 juli 2019

Italiaanse Gevulde Puntpaprika's uit Campania



Het recept komt uit het kookboek Grandi Gusti van Katie Parla - met de lekkerste gerechten uit de Zuid-Italiaanse keuken -  en ze zien er allemaal zó lekker uit.
Dit eenvoudige recept uit de buurt van Napels lijkt zo simpel, is gemakkelijk te maken maar smaakt echt waar goddelijk, om maar eens een cliché te gebruiken.

Ingrediënten:
1 kilo puntpaprika's ontdaan van steeltjes en zaadjes
Vulling:

150 gram zachte broodkruimels
1 rijpe tomaat, in kleine blokjes
50 gram zwarte olijven, afgespoeld, ontpit en fijngehakt *
4 ansjovisfilets, schoongemaakt en fijngehakt
1 el kappertjes, afgespoeld en fijngehakt
1 ei, losgeklopt
1 tl gedroogde oregano
1 teentje knoflook, fijngehakt
25 gram Parmezaanse kaas, fijngeraspt
zeezout
60 ml olijfolie 

Om te bakken:
2 el extra vergine olijfolie


Bereiding:

  1. Meng in een grote kom alle ingrediënten voor de vulling.
  2. Vul de paprika's losjes tot bovenin met het broodkruimmengsel.
  3. Verhit in een grote koeken- of braadpan 2 el olijfolie op matige kookstand. Leg als de olie gaat glinsteren de gevulde paprika's erin en bak ze, af en toe kerend, tot ze gaar en zacht zijn en bijna openbarsten, zo'n 20 minuten.
  4. Serveer ze meteen of op kamertemperatuur.
Ik had het recept niet goed gelezen en had alle ingrediënten van de vulling in de hakmolen gemengd. In plaats van gehakte olijven gebruikte ik Kalamata tapenade. Verder heb ik me niet heel precies aan de hoeveelheden gehouden; ik gebruikte minder brood. Al met al was het heel lekker.









Geen opmerkingen: