dinsdag 16 juli 2019

Taugésalade en Surinaamse Kip






Het recept is van Kok Robin van Aziatische ingrediënten. Deze lekker frisse salade maakte ik bij kipdijfilets gemarineerd in Surinaamse losie foroe saus.
"De salade kan tot een dag van tevoren klaargemaakt worden, de smaken trekken er dan lekker in. Luchtdicht in de koelkast bewaren. Lekker bij gerechten met koud vlees of op een picknick of zo."
Ingrediënten en Bereiding:
Overgiet wat taugé (300g of zo, het komt niet zo nauw) met kokend water, koel snel terug in ijskoud water, droog af en vermeng met de volgende ingrediënten:
1 el rijstazijn
2 el lichte sojasaus
2 tl sesamolie
1 tl suiker
4 el fijngehakte, verse koriander
2 fijngehakte lente-uitjes
1 chilipeper in kleine blokjes
1 el vissaus
1 el Sichuan chili olie (optioneel)
Ik had geen koriander en heb maar wat fijn gesneden rucola gebruikt. Evenmin had ik Sichuan olie in huis, daarvoor nam ik piri piri olie.
Lekker, ga ik vaker maken.
Kipdijfilets in losie foroemarinade van Lidl.
minstens 2 uur marineren daarna 35 minuten in de oven op 200。


Geen opmerkingen: