woensdag 15 april 2020

Spiegeleitje Advocaat van Cees Holtkamp



Nog een klein Paasreceptje wat ik gisteren op de podcast van radio Mangiare hoorde. Ik vind het zo leuk - en lekker - dat ik het gelijk wil vastleggen, bang om het volgend jaar Pasen te vergeten. Het is van de grote meesterbanketbakker Cees Holtkamp. Hij bewijst weer dat je met een paar eenvoudige goede ingrediënten meesterwerkjes kunt maken. Volgend jaar ga ik zijn advocaat maken met wodka en dan maak ik dit receptje weer.

Het is zo simpel: klop de slagroom lobbig (stijfgeslagen slagroom is niet lekker, zegt hij, dat plakt aan je gehemelte).
Schenk wat op een bordje, maak er met de achterkant van een eetlepel een kuiltje in en schenk daarin de advocaat gemaakt met wodka van 40% alcohol van mijnheer Holtkamp.

Het recept van de advocaat vind je op deze video↧


4 opmerkingen:

Clementine zei

Nou dat ga ik ook maken en ook het recept van de advokaat opgeslagen.

Anoniem zei

Je zou er zo een peper en zoutvaatje naast kunnen zetten

Unknown zei

Zijn zelfgemaakte advocaat, is wel heel erg lekker. En als je zijn instructies goed opvolg, dan is het zo klaar.

Jannie zei

Dank je wel. Misschien ook wel leuk met de kerst bij een Grand Dessert.