maandag 13 april 2020

Warme Advocaat Calimero of Bombardino







Gisteren zaten we nog aan de koele rosé of koud bier en vandaag hebben we meer zin in iets warmers, maar het moet wel iets Paas-achtigs hebben. En hier komen  de Calimero of Bombardino uit Italië in beeld. Eigenlijk moet het met zelfgemaakte zabaglione, maar dat sla ik over want wij hebben advocaat. De Bombardino is zonder, de Calimero met espresso. Toch wat anders dan je overgrootmoeders advocaat in een miniglaasje met een heel klein benen of paarlemoeren lepeltje, wat niet wil zeggen dat zij er niet van genoten, in  tegendeel, waarschijnlijk
meer dan wij.




Ingrediënten voor 4 personen:

  • 12 cl advocaat
  • 2 kopjes espresso koffie voor de Calimero
  • 3 dl stijfgeklopte slagroom
  • cacao poeder om te bestrooien


Bereiding:
Verwarm het glas
Verwarm de advocaat (ik deed dat voor de zekerheid au bain Marie)
Schenk de advocaat in het voorverwarmde glas
Giet er de sterke espresso op, die komt vanzelf bovendrijven
Spuit/schep er de stijfgeklopte slaroom op
Bestrooi met cacaopoeder

Heb je nog advocaat over? Bewaar voor een warme dag en maak er een ijsje zonder ijsmachine van:





1 opmerking:

Clementine zei

Ik heb nog een aangebroken fles advokaat in de koelkast staan. Ik zal eens kijken of die nog goed is en dan jouw recept ermee klaar maken.

Ik neem aan dat in Nederlands Koningsdag is afgelost ? Hier in Frankrijk met mijn Vereniging van Nederlanders dus ook. Wij gaan nog in confinement (wij gebruiken ook gewoon frans woord voor i.p.v. een engels woord) minstens tot 11 mei. Ik vind het prima.