vrijdag 19 april 2013

Chuka Wakame met gemarineerde garnaal


De foto is dus grandioos mislukt en moet een keertje overgedaan worden. Maar ik kan niet wachten om te vertellen hoe lekker ik dit vond. Ik liep altijd achteloos aan de bakjes wakame bij de visafdeling voorbij tot mijn zus Clementine vertelde dat het zo lekker was, zij had het in een restaurant als voorgerechtje gehad. Er is wakame en chuka wakame. Chuka wakame is het zeewier aangemaakt met o.a.sesamzaad, soja, gedroogde paddenstoel, rode peper en azijn. Je hoeft er niets meer aan te doen, maar om het op te leuken heb ik een garnaal p.p. gemarineerd, aan een stokje geregen zodat ie recht blijft en gebakken. Deze op het schaaltje gelegd.

Ingrediënten:
Chuka wakame (Zeewiersalade)
1 grote garnaal p.p.
satehstokje
marinade voor de garnaal:
kerriepoeder +citroensap+olie of simpelweg teriyaki saus.



Geen opmerkingen: