dinsdag 19 juli 2016

Mais-fruitsalade (voor bij de barbecue)



Ik zou dit recept nooit gemaakt hebben (met cocktailfruit uit blik??) als ik niet geweten had dat het van mijn lieve vriendin Carmen was. Carmen houdt ook van lekker koken en ze schreef me dit:


'Morgen ben ik de hele dag weg kaaskoekjes bakken en gewoon gezellig kletsen. Ieder neemt iets lekkers mee.
Ik neem een maissalade mee:
- 2 blikken mais (een nacht laten uitlekken)
- 3 Granny Smith appels (in kleine blokjes
- 5 hard gekookte eieren (in blokjes snijden)
- augurken (blokjes en een hele nacht laten uitlekken
- 2 gekookte aardappeltjes (in blokjes
- 1 blik cocktail fruit (hele nacht laten uitlekken
- eventueel doperwten + wortelen (voor de kleur)
- mayonaise + sandwich spread'

Het is een echte crowd-pleaser.  De aardappel liet ik achterwege en ik deed er een paar druppels Tabasco door, want ik vond dat het tegen het zoet en het zure wat pit mocht hebben. De rode blokjes zijn blokjes zoete puntpaprika. De salade op de foto is gemaakt met de helft van de ingrediënten.

Goed idee voor bij de barbecue.

En nog een nabericht van Carmen:

'Wat betreft de maissalade. Ik doe de fruitcocktail alleen voor de kleur (de rode stukjes kers), dus het hoeft niet. De mais moet overheersen (ook voor de kleur en de smaak). Soms doe ik een halve ui bij (rauwe ui en dun gesneden). Ook soms een beetje witte peper.'