zaterdag 4 februari 2017

Exotische trifle met banaan en kokosmelk van Nigel Slater



Ik eet vrijwel nooit toetjes of zoet, ik heb zelfs nooit koekjes in huis. Dit koekje bovenop de trifle heb ik meegenomen uit een restaurant. Voor één koekje ga ik geen rol kopen, maar dit recept moest en zou ik maken. En het is de moeite waard, helemaal niet zoet, als je tenminste niet te veel suiker door de slagroom doet. Een schep dwars door de laagjes zachte banaan in warme kokosmelk, fris fruit, koude slagroom en de crunch van het verbrokkelde koekje vond ik erg lekker. Nigel maakt het met perzik, ik maakte het met mango omdat dit toevallig naast de kokosmelk bij Lidl stond.

Ingrediënten voor 2 pers.:
1 banaan in stukjes van ongeveer 2 cm
1 blikje dikke kokosmelk van 400 gr
perzik uit blik of mango uit blik
Slagroom
vanille extract of vanillesuiker
(gember)koekje verkruimeld.
2 whiskyglazen (tumblers)

Bereiding:

  1. Pel de banaan en snijd hem in schijfjes van 2 cm. Doe ze in een steelpannetje met de inhoud van het blik kokosmelk. Breng aan de kook, haal direct van het vuur af, leg deksel op de pan en laat 15 minuten zo staan.
  2. Sla de slagroom stijf met vanille-extract als je dat hebt, anders met vanillesuiker.
  3. Doe het koekje in een plastic zakje en verkruimel het koekje met bijvoorbeeld een deegroller.
  4. Doe onderin het glas de helft van de warme banaanschijfjes, wat lepels kokosmelk, daarop een halve perzik of een paar partjes mango, daarop de slagroom en bestrooi met koekkruimels.


Lekker en gemakkelijk te maken.


Recept BBC Nigels Slater's Dish of the Day


Geen opmerkingen: