donderdag 28 juni 2012

Gefrituurde spiering


Gefrituurde spiering

Ja, volgende week begin ik echt met de lijn, maar deze week blijf ik nog even in Griekse sferen. Ik zag vandaag verse spiering en die kon ik natuurlijk niet laten liggen, want ik dacht gelijk aan de Griekse gebakken visjes in de Kretenzische taverna's.

Ingrediënten:
500 gr verse spiering
60 gr gezeefd meel
zout
droge smaakmakers zoals:
Cayennepeper, paprikapoeder, mosterdpoeder
geraspte citroenschil,
olie om te frituren
Voor erbij:
Partjes citroen
tzatziki of
citroen-ansjovispasta-knoflookmayonaise

Bereiding:
  1. Haal eventueel de koppen van de spiering.
  2. Meng het meel met de andere droge ingediënten. Doe in een plastic zak en schud de visjes hierin om.
  3. Laat de olie in de pan of wok heet worden en bak de visjes in twee porties.

Ik had dit gedacht als voorgerechtje, maar het is met een salade ruim voldoende voor een hoofdmaaltijd voor 2 pers.

Geen opmerkingen: