zondag 26 juli 2020

Blauwebessen-Cantuccinitaart



De bessen zijn nu heel voordelig en de taart is makkelijk te maken. Dus wat houd je tegen om op taart te trakteren.


Ingrediënten voor ca. 16 stukjes
Bereidingstijd ca. 45 minuten:

  • 300 g blauwe bessen
  • 30 gr cantuccini (Italiaanse koekjes met amandelen)
  • 125 gr zachte boter (+ voor invetten)
  • 100 gr suiker
  • 8 gr vanillesuiker
  • zout
  • 2 eieren
  • 175 gr bloem (+ om te bestuiven)
  • 2 tl bakpoeder
  • 100 ml karnemelk
  • 3-4 el amandelschaafsel
  • poedersuiker om te bestuiven
Bereiding:
  1. Was de bessen. Hak de cantuccini grof. Klop boter, suiker, vanillesuiker en en snufje zout romig. Klop 1 voor 1 de eieren erdoorheen. Meng de bloem met de bakpoeder. Klop het bloemmengsel afwisselend met de karnemelk door het botermengsel. Spatel de cantuccini door het beslag.
  2. Verwarm de oven voor (elektrisch 180℃/hetelucht 160℃). Verdeel het beslag over ingevette en met amandelschaafsel bestrooide springvorm (ca. 26 cm ⌀). Verdeel de bessen eroverheen. Bak ca. 30 minuten in de oven. Laat afkoelen. Bestrooi met poedersuiker.

Recept uit Koken en Genieten

3 opmerkingen:

stella is zuinig zei

Nog voordeliger want nu gratis overal te plukken, en volgens mij ook lekker, met bramen!

Jannie zei

Ja idd. Ik zie mensen aan de overkant van mijn straat bramen plukken, dus ik hoef niet eens naar de Lidl!

stella is zuinig zei

Ik pluk iedere dag een doosje, kies de grootste en rijpste uit, en die vries ik in. Inmiddels geen plek meer in de vriezer, heb een hele grote zak vol, zo'n 3 kilo! Doe ik het hele jaar mee: in de havermoutpap (ik vind ze warm namelijk het lekkerst) en ik maak er ook wel couli van voor bij een toetje (panna cotta, trifle, etc).