maandag 27 mei 2013

Italiaanse kipfilet uit de oven van Donna Hay


Wat weerhield mij ervan om iets van Donna Hay te maken? Haar onbevlekt witte keuken met alleen maar witte keukenspulletjes? Dat ze geen kok is maar 'food stylist'? Haar temerige manier van praten? Mijn zus blogte enthousiast over dit recept. Ik maakte het, het is lekker, het is makkelijk en het is handig voor een groot gezelschap.


Ingrediënten voor 2 personen:
250 gr trostomaatjes
120 gr pancetta, blokjes of plakjes
2 eetlepels verse oreganoblaadjes
8 tenen knoflook
1 eetlepel olijfolie
2 kipfilets van circa 200 gr per stuk
80 gr zwarte olijven
grofgemalen zwarte peper
basilicum
geraspte Parmezaanse kaas




Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.
  1. Neem een ruime ovenschaal en doe hierin de tomaten, de uien, de pancetta, de oregano, de knoflook en de olijfolie. Snijd grotere tomaten doormidden. Schep goed om met 2 lepels en zet de schaal 25 minuten in de oven.
  2. Voeg dan de kip en de olijven toe en bestrooi met peper. Vermeng opnieuw goed en bak het geheel nog 20 – 25 minuten (tot de kip gaar is).
  3. Bestrooi met de basilicumblaadjes en rasp de Parmezaanse kaas naast de kip.


Uit Donna Hay Fast Fresh and Simple

1 opmerking:

Clementine zei

Ja het is altijd zo onberispelijk wit in die keuken en al haar recepten zijn erg eenvoudig. Maar ik vond dit toch een smakelijk recept en zoals ze zelf zegt, heel geschikt voor als je veel mensen te eten hebt, maar ook voor 1 of 2 personen. Ik heb laatst ook nog een recept van haar gemaakt dat lekker was, maar door al mijn reizen, bezoeken aan wijndomeinen en andere bezigheden heb ik een enorme achterstand met het bijwerken van mijn blog. En dan te bedenken dat ik van plan was een blog in het Nederlands te maken... Daar komt vast nooit wat van of ik moet niet meer kokkerellen, niet meer op reis en nergens meer wijn proeven.