vrijdag 26 november 2010

Spruitjes uit de oven met noten


Voor 2 personen
500 gr spruitjes
olijfolie
peper en zout
tijm
eventueel balsamico azijn
geroosterde noten
(amandelen, hazelnoten,  pijnboompitten of walnoten)


Oven op 200 C
Spruitjes schoonmaken, al naar gelang in tweeën of vieren snijden. Meng ze met een klein beetje olijfolie, peper en zout plus tijm. Leg ze in een enkele laag op een bakplaat met bakpapier. Rooster ze 40 minuten of tot ze bruin zijn.
Haal ze uit de oven en meng ze met een beetje balsamico azijn en de geroosterde noten.

Opmerking: Ik heb de spruiten 2x keer achterelkaar klaargemaakt. Eén keer had ik haast en heb ze eerst even een minuut of 5 geblancheerd. Ik vond deze lekkerder dan alleen geroosterd, want ze worden wat zachter. Verder heb ik amandelen gebruikt, maar het contrast met de harde noten vond ik niet prettig. Volgende keer cashew- of walnoten proberen.


Geen opmerkingen: