dinsdag 13 september 2011

Jamie Oliver 30 minutes Spinazietaart met brickvelletjes



 Klik hier voor het recept in de Allerhande van september 2011.
Het originele recept is met een pakje filodeeg = 145 KH.
Ik heb het van 3 brickvelletjes gemaakt = 29 KH totaal.

Mijn koekenpan is kleiner (18 cm bodem) dan in het originele recept (26 cm). Een ideaal formaat voor de brickvelletjes. In verhouding had ik echter te veel vulling.

Ik was benieuwd met het resultaat van de methode om de taart eerst op bakpapier in de koekenpan te bakken en daarna in de oven.
Helaas werd de bodem er niet knapperiger door. Ik heb het gewoon tekort op het vuur gehad, of had ik bakpapier niet nat moeten maken, zoals in het filmpje .

Het resultaat was dus eerder een dikke spinazie-kaas omelet. Inderdaad zou meer deeg lekkerder zijn geweest.
Ik vind de Ispanaklı börek van de Turkse warme bakker trouwens ook heel lekker.

Geen opmerkingen: